Saturday, July 2, 2011

yakiN?

story2..
hm..da lame tak menulis ek.
aku nak tulis psl YAKIN.
hm..ntah kenapa la aku duk pkir pasal perkataan ni..
smpailah satu hari aku kuaq ngn akak aku dtemani kawan aku gak.
sesampai di Pofular..aku amik buku tuh.n den same seperti ape yg aku fikirkan.
yakin??
aku sendiri kurang yakin dgn kebolehan diri aku
aku sendiri kurang yakin dgn kekuatan diri aku
tapi aku yakin dgn kelemahan diri aku?
hm, nape aku tak ubah kurang yakin kepada kelemahan diri aku sendiri?
kalau kita tak yakin dgn diri sendiri, macam mana kita nak keluar daripada kepompong diri kita sendiri
kita perlu pecahkan wall tersebut..redah tembok tuhh..malah, pedulikan kata2 diri sendiri..
patutlah org slalu kata.musuh no1 manusia adalah diri sendiri..
sehingga kini,aku sedar aku perlu yakin bahawa Allah swt itu senantiasa melihat apa jua yg aku lakukan bahkan aku perlu yakin bahawa Allah swt akan bantu aku..malah, aku perlu berusaha untuk mencapai sesuatu kejayaan dgn yakin thadap diri sendiri..betapa besar makna keyakinan yg mbolehkan individu bergerak/berubah dan sebagainyaaa...
sekian!