Friday, July 15, 2011

berani ku kerana negara ku

semangat bkobar2 kembali menusup dlm diri aku..
perhh,,sape kata aku tak de smgt utk myayangi negara..
aku tercabar bila org makin pijak2 MELAYU..
inilah pertama kali dlm sejarah: kem yg tak buat aku mengantuk mungkin aku sendiri suka politik..hahha
aku sukakan fantasi tapi realitinya Malaysia??kenanglah sejarah baru lihat dunia kita..
tolong la phm, kalau tak ada nya perpaduan antara MELAYU sendiri, hancurlah anak bangsa melayu..
aku sendiri sebelum ni(sebelum aku pi KEM BTN di Tg rhu, Sepang), aku miliki persepsi sendiri mengenai 1 Malaysia.. aku akui pmikiran ku byk mnjurus kpd apa maknanya 1Malaysia, bahkan aku seperti memboikot konsep gagasan 1 Malaysia..
tapi aku bukan menolak kerajaan cuma aku ingin tau apa itu gagasan tersebut.nyatalah konsep itu ingin menyatupadukan rakyat Malaysia yg dari hari ke hari makin tidak mengenal sape mereka (jika tiadanya moyang2 kita yg mmpertahankan negara, apalah sgt kita pada hari ni, aku pasti aku sendiri tiada di posisi seperti ini).. tatkala, itu keadilan dan bukannya kesamarataan yg diutarakan oleh pemimpin negara kite pada masa kini..
bila sebut Melayu: ada saje org perlekehkan: sbbnye mudah melayu sendiri yg memecah belahkan keadaan..bgaduh sesama sendiri tak kenal apa itu harmoni bsama2..yg muda-mudi tak igt dunia..mcari aman tapi kalut jadinya..semua itu menggugat negara..
tolonglaa sedar:aku pun kena sedarlah kan..
aku anak Melayu:aku ingin berikan segalanya pada generasi selepas aku sepertimana yg ditinggalkan oleh generasi sebelumku..YAALLAH, makmurkanlah negara ku..
Harimau belang pasti mengaummmmmm.....alif~~ba~ta
agama:bangsa dan tanah airku akan kujaga..INSYAALLAH

p/s: nak cari org g BTN next tyme..