Friday, October 29, 2010

berubah suatu potensi

salam pembuka bicara..
telah sekian lama aku tidak membicara perihal duniawi aku..huhu
paling lame r nih..
hm..byk asigment n program luar yg buat diri aku tkeluar dr khidupan mblog.
hahaha..hidup aku penuh dgn tuntutan dan tanggungjawab seorang pelajar..
hm..yg paling penting skang.aku bjaya lepasi stage pertama dlm kehidupan aku sbg seorang pljr iaitu tunaikan tugasan yg diberikan lecturer dgn penuh dedikasi..alhamdullilah..kerja yg mula dgn bismillah n akhir dgn alhamudillah mbawa berkat..carry mark yg aku pegang sesuai dgn kredibiliti aku mlaksanakan asigment..
kdg2 aku pelik dgn rerakan sperjuangan yg lain..kami sibuk same2..tp mgape ade yg tak paham rkn lain shingga sanggup biar seorang sahaja yg tanggung 1 keje bkumpulan.. 
Masya ALLah..betapa jahilnya jika aku biarkan rakan sgrup aku buat asigment kumpln sorg2..bdosa nye aku kerna x tunaikan tgungjwb seorang pljar..pointnye dsini..ingatlah rkn2 kita sndiri.jika aku sndri asyik mgeluh kerja itu susah..kerja ini susah..pdhl org lain pun turut sama rasa susah..baik bkerjasama dan tak biarkan org lain tanggung ksusahan..hm..aku sdr n mampu myedari hakikat tuntutan seorang pelajar utk blajar..


semusim bakal berlalu aku masih di sini..masih seorang mahasiswi  upsi yg mencari arah utk matang dalam kehidupan..aku sentiasa igt kata mak, bljr rajin2 n jaga diri baik2..aku sedih dgn kate2 mak aku yg mnta aku jage dri sndirik..bdikari dr kehidupan lame..aku kena kuat.so setiap tingkahlaku yg aku pamerkan perlu matang dgn tujuan mjage diri baik2..aku perlu sentiasa mencari arah mpotensikan diri dgn bijak agar kelak aku mjadi insan yg bguna utk masyrkt...huihihi..sekian..


achadalova