Thursday, January 13, 2011

rasionalkah diriku???

pemikiran tak rasional menganggu kehidupanku..
ehm2..
masalah2..ya,,manusia selalu ada dua pilihan di mana manusia boleh pilih antara pemikiran tak rasional(jahat) dan pemikiran rasional (baik)..namun, sedar tak sedar, manusia selalu memilih untuk mempunyai pemikiran tak rasional..hm..itu adalah lumrah kehidupan..

sepertimana yg tjadi pada diriku..aku selalu memikirkan perkara-perkara yg kadang-kala tak masuk akal untuk difikirkan..
kadang2 aku pikir aku patut menderita..aku tak berharga..aku hanya insan hina..disebabkan org di sekeliling aku.aku jadi macamtu..tambah2,aku yg memiliki kritik diri selalu sahaja beranggapan aku tak layak berada di UPSI dan aku juga beranggapan aku berada di UPSi kerana nasib..
namun, setelah aku menukar pemikiran rasional ke arah postitif..aku dpt melihat betapa beruntungnya aku berada di UPSI kerana kebolehan dan kelayakanku..
semuanya bergantung pada sikap aku jua.seandainya,aku sendiri yg memilih untuk tidak berubah maka aku tetap berperangai sebegitu..kekuatannya pada aku!!!!
aku berubah kerana aku mau melihat dunia seluas-luasnya!!!!