Friday, December 24, 2010

FIKIR DIRI SEBELUM BERKATA

assalamualaikum...
story!story!story!
kenapa mesti ada org macam tu dlm dunia..
sy..argh..sy ni..sy tu..
pelik aku dbuatnya..
hm..ya..nasihat mnasihati adalah perkara yg baik tp cara bhemah.
mmg bukan dtuju utk aku..
tapi sedarkah dirinya tentang diri sendiri
aku tak paham ngn sesetengah org nih..
diri sendri ingat bagus.org lain semua slh.

cth: c A duk ngorat gurl ngn ayat2 tp dpn org ramai ye..kite kene bjihad..xboleh pgg tgn ..xboleh bercintan-cintun..
c B plak duk ngn rpat2 ngn awek.

yg mane btulnye??mmg tak sme tp serupa jerk..
aku yg menulis pun..mmg la bukan org yg ssuai bckp pasal nih..tp kenapa ini blaku??manusia sama..jgn lah smpai cmtu..aku da lame perhatikan..same jerk kalu duk bsmbg2 laki pompuan slh tp bila org mcm c A buat..takpe la pulak..yg naya org cam aku..

hm..mulia manusia skecil2nya perbuatan dan kbaikannya mbela hanya seekor kucing..
mulia manusia mberi makan kpd anak2 yatim dan jiran2 ttgga
mulia manusia kerana mjaga hati ibu bapa
bmcm2 lg mulia manusia..malah btmbh mulianya jika menunaikan ibadah yg dwajibkan k ats kita..
wahai manusia..tolonglah pikir diri sendiri..
aku pun kena byk bpikir..
jgn jadi jahil melihat diri sendiri yg betul..
YAALLAH...ampunkan dosa hamba!